Annons:
Etikett04tips-och-råd
Läst 3630 ggr
mallan-nog
11/6/13, 7:43 PM

"Normal" vikt på barnvagn?

Sitter och kollar runt på lite olika barnvagnar nu då pyret är beräknat att anlända i februari. Hittade en Kombivagn Baby Lux som jag tyckte verkade okej. Men när jag googlar på den verkar många tycka att den är väldigt tung. Så därför undrar jag, vad klassas som "normal" vikt för en barnvagn? 

Jag känner att vi ändå måste ha en som är ganska stabil och rejäl då vi bor ute på landet, så de kommer bli mycket snöiga vägar och sedan ojämna grusvägar. Samtidigt har vi ju inte hur mycket pengar som helst… Vad tycker ni om Baby Luxen (om ni vet något om den) eller har du något bra tips på någon annan vagn som skulle kunna passa bra?

Annons:
Exoticas
11/6/13, 11:16 PM
#1

Jag vet ingen ting om vagnen du nämner, vad väger den? Jag själv kör en vagn som väger ca 13kg och allt över 15 tycker jag går jätte tungt! har jag lassat varukorgarna så tycker jag att det är stor skillnad från vad jag är van vid! 

Men det är helt klart en vane sak, jag själv skulle aldrig köpa en vagn som väger över 15 om den inte fyller upp alla andra krav jag sätter på en vagn! =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Svarttusch
11/13/13, 10:26 PM
#2

Jag har aldrig haft en barnvagn som väger över 12 kg. Jag har testat babytravels budgetvagn (Grizzly tror jag den heter) när stora pojken var 8 månader, den var hemsk att köra. Den vägde 18 tror jag. Så #1 har nog rätt i att man borde hålla sig under 15 kg. 

Till första barnet hade vi en Brio med lättviktschassi, 11 kg med sittdel. Den var en dröm att köra och den hade fyra fasta hjul så den var väldigt stabil. Det enda är ju att det krävdes ju en kombi för att få in den i bilen. Försökte få in den i en Volvo sedan (850 tror jag det var) då gick inte hjulen in. 

Jag får känslan av att billiga vagnar ibland bli tyngre, så har man begränsad budget (för varför ska man lägga en förmögenhet på vagn egentligen?) finns ju alltid blocket eller liknande. Vissa vagnar är ju bara använda några månader :O

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Upp till toppen
Annons: