Annons:
Etikett01recensioner
Läst 951 ggr
Svarttusch
6/6/14, 7:39 PM

Phil and Ted syskonvagn, råd tack!

Om allt går vägen så kommer vi behöva en syskonvagn. Vi bor hyffsat centralt och går inte ofta i skogen t,ex, därför vill jag ha en "smidig" syskonvagn. Först tittade jag på de babyjoggervagnar som man kan variera i all oändlighet som "tandem" istället för "i bredd". Men då vi vill köpa begagnat och inte lägga en hel förmögenhet på vagnar så började jag titta på Phil and Ted. De kan man få för en 2000 kr vilket känns rimligt för oss att betala (upp till 3000 går ju också, men ja). 

Fördelarna som jag ser det är att det är tandem, de flesta varianterna verkar ha stora hjul vilket är smidigt till vintern osv. Nackdelen är ju att det är bara framåtvänt. Men samtidigt så har vi ju flera enkelvagnar också, så när vi är ute hela familjen antar jag att vi tar en varsin barnvagn helt enkelt så… 

Men finns det något man ska tänka på med Phil och Ted. Är det någon speciell årsmodell som är bättre/sämre? Eller någon variant som är betydligt mycket smidigare än en annan osv?

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
millib
6/7/14, 12:31 PM
#1

Har inte emmaljunga en tandem med bakåtvän/framåtvänd sits? Är nästan säker på att kag såg en sån i butik

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Exoticas
6/13/14, 6:13 PM
#2

#0

Har hört mycket bra om Phil & Ted vagnarna men många uppfattar också dessa som med ostadiga ( inget jag själv träffat på ännu men använder inte syskonvagn i dagens läge )

Britax B-Dual  är också omtyckt av många så den kan ju vara värd att spana in ?

#1 Emmaljunga super Viking, dock ligger den i bra mycket högre prisklass än ts efterfrågar! =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Svarttusch
6/13/14, 6:33 PM
#3

#2 Jag undrar om det kanske är om man är ovan trehjuliga som man tycker den känns ostadig? jag menar självklart inte att du ska ha ett svar på det, men det känns som phil and ted, som är så otroligt populär borde vara en av de stadigare trehjulingarna på marknaden :) 

Det bör ju vara en vagn som funnits ett tag så att marknaden är "mättad" så att säga ;) Här på blocket finns mest Urban Jungle och Phil and Ted. Urban Jungle är väl också okej, men vill helst inte ha på "bredden" även om jag gillar utförandet på vagnen.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Exoticas
6/13/14, 6:35 PM
#4

#3 Förmodligen ligger det någonting i det du säger, jag tycker att du ska prova en P&T. I värsta fall får du sälja eller byta. Har faktiskt hört mest positivt om vagnarna så du har nog inte mycket att oroa dig för! =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Svarttusch
6/13/14, 6:51 PM
#5

#4 Tack, ja det blir nog en P&T, det är en vagn både jag och maken gillar och det är svårt att få oss att gilla samma vagn ;)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Exoticas
6/13/14, 7:01 PM
#6

#5 Ni får åka runt och känna+klämma på vagnar, eftersom att ni letar begagnade så blir det ju lite bökigare att åka runt. kanske du känner någon som har en P&T som du kan provköra? =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
Svarttusch
6/13/14, 7:05 PM
#7

#6 Vi ska åka runt till lite barnvagnsaffärer efter midsommar och klämma och känna lite :) Vi har två olika vi kan åka till och iaf det ena säljer ju p&t. Även om det är en annan modell får man ju lite känsla för den :) Tyvärr har jag inga kompisar med syskonvagnar över huvudtaget och jag har inte sett någon P&T på öppna förskolan heller :P

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Exoticas
6/13/14, 7:20 PM
#8

#7 Köper ni begagnat så är det ju inte säkert att ni hittar samma årsmodell som i butik, men då får ni i alla fall en uppfattning om vagnen =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Upp till toppen
Annons: