Annons:
Etikett05köpråd
Läst 1395 ggr
CelsiusT
10/16/14, 10:20 AM

Vilken extravagn?

Jag har en normalstor kombivagn idag. Har provat den ute en gång på grusvägen, mest för att jag kände mig tvungen att prova den ;P Sonen är 2mån och jag upplever inget behov av vagn då vi istället bär i sjal till vardags både hemma och när vi ska iväg nånstans (och när vi är iväg så är det ofta i/ur bilen tusen ggr). 

Men jag har tänkt att det kan vara praktiskt med vagn om vi tex ska iväg på utflykt och vara hemifrån hela dagen. Speciellt när han blir lite större sen. Vi var iväg i helgen på just en sån där utflykt som ju hade varit praktiskt att haft barnvagn på (kanske?). Men det känns så bökigt att ta ut vagnen, fälla ihop den och lyfta den in i bilen så det blir inte av att vi tar med den. Då är det bra mycket smidigare att bära hela dagen istället. 

Nu kommer det nog inte bli några fler sådana utflykter i år, så nästa gång så kommer han ju vara ganska mycket större och sitta o sådär. Så nu tänkte jag redan nu börja försöka börja leta efter en mindre smidigare extravagn/sulky att ta till vid sådana tillfällen.

Mina krav/önskemål är att den ska vara liten och lätt när den är ihopfälld så den är smidig att slänga med i bilen, vill att det ska finnas liggläge (iaf så gott som plant), helst att den går att ha vänd åt båda håll och hyfsade hjul.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Exoticas
10/22/14, 11:48 PM
#1

Emmaljuga scooter s3 tycker jag är ganska smidig, eller yoyo. Men vet inte om yoyon har fullt liggläge!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/23/14, 11:14 AM
#2

Går dom att vända så barnet är vänt mot mig?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/23/14, 3:56 PM
#3

Inte scooter men yoyo finns i en modell där du kan ha barnet mot dig

http://www.barnvagnsblogg.com/babyzen-yoyo-0-yoyo-och-zen/

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/23/14, 10:13 PM
#4

Åh, vet du vilken vagn det är som är längst till vänster i den loggan högst upp? Den såg smidig ut

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/24/14, 6:45 AM
#5

Kronan duo s, jag skulle absolut inte se det som en smidig extra vagn ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/24/14, 11:48 AM
#6

Jaha, ja det vet jag ju vad det är för nån och det är ju ingen smidig extravagn, men den såg så smidig ut på bilden men där ser man ju inte storleken riktigt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Exoticas
10/24/14, 10:15 PM
#7

Ja precis, jag hade nog satsat på yoyo =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/25/14, 6:20 PM
#8

#7 Bara det att det är så små hjul på den =S Bor ju inte i stan så har ju inga asfalterade vägar att gå på precis. Och iof är det väl i stan jag kommer att använda den, men vill ju inte vara begränsad för att det kommer en grusväg på utflykten… Hmm…

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/25/14, 9:04 PM
#9

Hum.. ja då förstår jag, jag ska kika om jag hittar ett bättre alternativ! Har du kikat på jollyroom? Vet att de brukar ha många smidiga vagnar =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Exoticas
10/25/14, 9:07 PM
#10

http://www.jollyroom.se/produkter/baby-jogger-4-wheel-city-mini-black-grey-3

Kanske denna kan vara något? den har ju större hjul än yoyo men inte så där jätte stora! Den lä i alla fall klara grusväg osv =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/25/14, 10:50 PM
#11

#10 Ah nu ska jag vara bökig. Den verkar inte som att den går att ha vänd mot sig? Utan barnet är bara framåtvänd… Hmm.. Alltså jag tycker det är skitsvårt det här med vagn. Fattar inte att det inte ska finnas en sån som jag vill ha bland alla dessa vagnar som finns. Kanske ska designa en själv ;P hehe…

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/25/14, 11:13 PM
#12

brio smile? 🤪

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/26/14, 7:48 AM
#13

Den verkar helt klart bäst hittills av alla jag sett. Men varför så lång o tung ihopfälld. Vill ju ha en liten smidig vagn som är lätt att slänga in i bilen bredvid hunden. Hmm. Tror jag har för höga krav :S

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
CelsiusT
10/26/14, 7:49 AM
#14

Brio smile känns annars som precis vad jag söker. Men onödigt hög vikt och onödigt lång ihopfälld (får mäta om den alls går in i bilen).

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
10/26/14, 7:53 AM
#15

Och sen negativt på priset. Både ny o begagnad var det ganska mycket pengar för oss. Iaf just nu.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/26/14, 11:26 AM
#16

Jag trodde att de låg långt i pris i andra hand nu, jag hade för mig att den var liten hopfälld så kollade inte på måtten nu. Ska fortsätta att leta ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Exoticas
10/26/14, 11:30 AM
#17

Vad är din budget? =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Exoticas
10/26/14, 11:37 AM
#18

Cresent diva kanske kan vara någonting, de går ju för 1000-2000 på blocket och 3500 i butik.

Vet att grannen har den som bilvagn!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/26/14, 2:53 PM
#19

#18 Ja det är nog snarare min budget. Helst runt 1000-lappen begagnad, men kan gå upp mot 2000:- men inte gärna mer. Den verkade väldigt käck =) 

Tack så mycket för hjälpen! =) Otroligt snäll, kan ju liksom ingenting om den här med barnvagnar och det finn sju så mycket. Ska se om diva finns i butik här i närheten så ska jag åka o kolla på den. Så kanske det blir en sån begagnad sen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/26/14, 2:58 PM
#20

divan är ju en "kopia" av bugaboo cameleon!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
CelsiusT
10/26/14, 3:31 PM
#21

#20 Aha, bra att veta =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/28/14, 11:32 PM
#22

#21 

Fast jag tycker att divan känns mer rejäl men samtidigt smidigt, men den kanske är lite bred för den delen?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
10/29/14, 9:20 PM
#23

Men vet du vad jag ser nu, ingen av dom har ju fullt liggläge. Eller ja, fullt liggläge kanske, men inte plant liggläge. Utan barnet ligger med böjda knän. Eller har jag missat nåt?

Men annars verkar måtten ihopfälld (vilket är det mest intressanta för mig iom bilen) vara mindre på Divan? Och det skiljer en hel del verkar det som? Längden (som är mest väsentlig) är på Divan 76cm mot cameleonten 96cm? Eller

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
10/31/14, 11:41 AM
#24

De har ergonomisk sitt del vilket är det bästa för barnet enligt många, även den sitt del man kan använda från tidig ålder =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Exoticas
10/31/14, 2:25 PM
#25

Jag tror att Divan skulle kunna vara något för dig, vet att de brukar komma ut äldre som kostar 500-1000kr på blocket sen de nyare för 1000-1500kr så priset är ju underbart! =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
11/1/14, 5:54 PM
#26

#24 Men det är ju väldigt djup sits som är "vikt" även i liggläge. Även om det är ergonomiskt så tänker jag att det är svårt att sätta ett mycket litet barn i en sådan vagn? Ser inte hur det fungerar?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
11/1/14, 10:06 PM
#27

Det är mycket bättre med ergonomisk sitt del för ett litet barn än en helt vanlig sitt del, den är ju ergonomisk och bättre för barnets rygg =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
CelsiusT
11/2/14, 12:05 PM
#28

#27 Jo jag kan också förstå att en ergonomisk sits är bra, ergonomi är ju att det ska vara bra. Men barnet måste ju ändå vara tillräckligt stor för att passa i sitsen då? För det kan ju inte vara bra om man är för liten/för stor? Och som jag förstår så blir inte liggytan plan? Eller?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Exoticas
11/3/14, 11:33 AM
#29

#28 Liggytan blir inte helt plan, men det blir en form av foster ställning som avlastar barnets rygg!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Exoticas
11/17/14, 8:09 PM
#30

Hur går det, har du hittat någonting intressant?=)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

CelsiusT
11/18/14, 6:33 PM
#31

Njae, har hittat några att kika på. Men har tyvärr inte kommit längre. Är inte så bråttom heller då vi just nu är lite kort om cash… =/

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: