Annons:
Etikett04tips-och-råd
Läst 1724 ggr
Rebornlady
2015-02-10 08:50

Pojkvagn.

Jag har en helsvart Beemoo som jag skulle vilja göra till en "pojkvagn", någon som har några tips?

Annons:
Surpan
2015-02-10 09:07
#1

Vad är en pojkvagn?

/Surpan

fia1116
2015-02-10 09:07
#2

Visste ej att det fanns särskilda pojk- och flickvagnar. Vad menar du med pojkvagn?

kattella
2015-02-10 09:09
#3

får jag fråga vad du menar med pojkvagn? enligt mig ska tjejer och killar inte ha olika saker pga. kön. tillexempel denna dumma sak som är att tjejsaker ska vara rosa och killar ska ha blåa. Eller att tjejer ska vara prinsessor och killar ska vara pirater. det är sjukt att vi lever i 2015 och folk säger fortfarande ''killvagnar''

usch

Fia81
2015-02-10 09:24
#4

Jag tycker detta har gått för långt… Vi är olika… Det är inget fel med det! Men självklart ska alla pojkar få älska rosa och leka prinsessor och alla flickor få leka pirat och älska blått. Men vi behöver inte förvandla våra barn till HEN…

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

kattella
2015-02-10 09:27
#5

#4 varför skulle vi inte kunna det? det är väl lika bra innan man vet vilken personlighet personen har? och vad menas egentligen med att förvandla våra barn till hen? menar du det med att om man får en kille att man har en rosa vagn? är det det du menar? hen är inte en speciell personlighet, undan hen är när personen varken känner sig som tjej eller kille, då är oftast pronomet hen.

Surpan
2015-02-10 09:27
#6

#4 Ingen har sagt att barn ska vara hen. Jag vill bara att barn ska få vara barn i första hand, istället fär pojke eller flicka. 

Men såklart är vi olika, så en pojkvagn måste väl vara en vagn som har extra utrymme för penisen då?

/Surpan

Annons:
kattella
2015-02-10 09:29
#7

#6 bra där!

fia1116
2015-02-10 09:38
#8

#4 Ingenting av det här har gått för långt. Det handlar om att vakna upp och inte skuffa in barnen i färdiga könsroller som många generationer i förväg skapat åt dem. "Hen" är ett utmärkt pronomen för den enskilde att välja ifall denne varken vill identifiera sig som "han" eller "hon". Jag blir så trött på den förutfattade meningen att allt det här handlar om att förvandla alla till någon sorts obestämd massa och sudda ut alla könsskillnader. Det handlar inte om det, utan om att ge barnen som växer upp utrymme att SJÄLVA få bestämma vilka de är.

Rebornlady
2015-02-10 15:32
#9

Jag menade inte så, jag har två färdigköpta vagnar i cerise och nu skulle jag vilja göra denna mera blå, har ju sett att andra plastar sina chassin osv.

fia1116
2015-02-11 09:13
#10

#9 Ah, okej. Då förstår jag. Men färger hör inte till något kön. :)

Dock ang. barnvagnen så om du vill ha mer blått så kan jag tänka mig att en kombination av marinblått och ceriserosa blir riktigt snyggt!

Mabrotnosh
2015-05-08 22:36
#11

Min tös älskar bilar men hon gillar rosa men det är inget jag valt åt henne det har hon valt själv. Hon får leka med det hon vill men sen är det upp till var och en hur man vill göra. Vill hon ha en pojkvagn antar jag att det är en vagn som är lite tuffare. 

Skulle nog vilja påstå att jag skulle köpa någon häftig filt med dödskallar på eller en häftig barnvagns mobil med coola figurer på. 

Jag hatade när att trodde att jag hade en pojke i vagnen och sa vad fin han är. Antar att jag inte är ensam om detta och folk kanske inte vill höra att man har en fin tjej när det ligger en kille i vagnen. Men bara för att det ligger en kille där så känns det som om det vore mer PK att ha en prinsessa som dinglar runt i suffletten och tyll kjol på ungen.

Upp till toppen
Annons: