Annons:
Etikett09barnvagnstillbehör
Läst 812 ggr
Flaeder
2019-07-04 11:00

Vilket regnskydd till Britax Smile 2 sittvagn

Hej! Har införskaffat en Britax Smile 2. Det är min andra barnvagn i antal, så jag vet ungefär vad jag söker och vad jag absolut inte vill ha nu. :) Vad tycker ni om Britax eget regnskydd till modellen Smile 2 (sittvagnen). Får man en förvaringspåse till skyddet? Är den snabb att få på vagnen? Går skyddet att fästa smart på vagnens chassi? Är det någon som inte kör original regnskyddet utan istället något universalt regnskydd? Vad funkar bäst tycker ni? Min förra vagn har regnskydd med fastsydd ficka på som man viker å pillar ner hela regnskyddet i. Fickan har även dragkedja. Fickan är dock för liten för att de ska va smidigt å få tillbaka regnskyddet i den igen. Och regnskyddet blev lätt missformat å något sönderknycklat i den. Den tog dessutom lång tid att fästa på vagnen. Man behöver ju att det går snabbt när regnet plötsligt vräker ned.

Annons:
Flaeder
2019-07-04 12:52
#1

Om någon har bilder på hur original regnskyddet ser ut till vagnen så hade det varit kul att se. Där är sparsamt med bilder från andra vinklar än framifrån, på hur skyddet faktiskt sitter, när man googlar.

[pamo]
2020-12-15 23:26
#2

Jag har en Brio Smile 2 med originalregnskydd. Googlade nu för att se om dom var likadana. Vet ej om jag satt mitt fel eller om dom gjort om dom när dom ändrade från Brio till Britax haha.. Jag har iaf fäst mitt i själva chassit framtill ;) Men jag tycker det är helt fantastiskt det jag har iaf! Testat universalskydd o inte fastnat alls för dom 2 jag haft, utan behållt originalet!

Upp till toppen
Annons: